18 November 2011

tak faham!!



huih..terpanggil untuk menulis di blog aku nih..aku pelik & hairan la..asal ni..dunia dh nk kiamat dh ke..asal teruk sangat dh rakan seagama ku yg berada di seberang..ish..ape ke teruk sgt ni..hish..mlm mase bola sukan sea malaysia vs indonesia tu aku sempat lagi bace surat kabar..tp agak lewat la kan..tp memang aku sakit hati sangat2 lah..asal teruk sangat perangai org2 seberang ni.setau aku la..selama 27 tahun aku hidup ni..org malaysia x penah lg kacau org2 seberang.tak sedar ke selama indonesia ditimpa bala yg tak henti2,malaysia byk membantu.dan pelik dari dulu indonesia tak maju2..kemiskinan masih lagi byk..memaksa rakyat2nye berhijrah secara halal/tak halal.mencari rezeki di bumi malaya.pun begitu rakyat2 malaya x pernah memandang mereka sebagai pendatang asing..org2 malaysia mengerti yg mereka adalah 1 rumpun..1 bangsa..1 agama..tp kenape semua ni terjadi..maafkan aku kalau ade sahabat2 aku yg dari indonesia kalau kata2 dalam ni buat kalian terasa hati..kalau kalian berada di tempat kami,kalian pon akan berfikiran mcm tu.berbalik pasal bola kumpulan A malaysia vs indonesia..jelas sekali semasa lagu negaraku berkumandang mereka sikit pon tidak menghormati..tp x kisah la..dia org bukan tau nk nyanyi lagu negaraku pon..then lepas malaysia sumbat 1 gol,lengang..sunyi sepi stadium..terdiam..kaku..membisu..nape?? baru reti diam eh..
aku berdoa moga2 pemikiran korang tu bertambah ok dan bagus..majukan diri korang dan rakyat2 korang..moga tiada lagi bala yg Allah turunkan untuk korang.amin..

0 Komen: