12 Disember 2009

aku pun tak tahu...

Aku bukanlah penagih cinta
Aku hanya setia mengota janji
Walaupun banyak ku mungkir
Banyak jugak yang masih ku kota

Liku liku kehidupan yang penuh ranjang dan onak ini
Mengajar aku erti kehidupan
Tatkala aku memerlukan teman
dia bukan lagi milik aku

aku hanyalah aku
mengejar sebuah kebahagiaan
ku korbankan segala yang termampu
ku turut kata hati
ku luah segala yang tersurat
dan tersirat
kerna tiada rahsia yang mampu aku selindung
mungkin segalanya ini sebagai dugaan

atau hanya sebagai penyeri hidup
menangislah hati ini dikala keseorangan
mengharungi segala dalam kegelapan
terkapai kapai mencari cari sinar kehidupan
kini aku sendirian
menangislah hati yang kecil ini
tak terluah dengan sejuta perkataaan
kemana akan aku bawa diri ini

adakah ia akan seperti aku yang dahulu?
Adakah akan bertambah?
Aku pun keliru untuk melalui dugaan ini
Doa ku panjatkan pada Mu Yang Esa

Memohon petunjuk untuk terus hidup
Moga dikuatkan semangat ini
Di tunjuk jalan yang di redhai
Aku akur..

Pintu hati ini sudah pun ku tutup rapat rapat
Kerna aku tidak mahu kesedihan bertandang kembali
Akan aku hilangkan segala kenangan
Akan ku luputkan dari ingatan ini

Tetapi..
Selagi nyawa ini berdegup,selagi itulah
Aku tidak akan berhenti meminta pada Mu Ya Allah
Memohon jodohku dengan DIA
Kini aku sendirian mencari kehidupan
Padamu Insan yang pernah bertahta dihati,
Ku ingin kau tahu, biarpun sejuta tahun
Aku tetap cinta pada mu

0 Komen: